Riigikaitselaager ehk täielik hämming ja anomaalia

Meie kolm päeva väljaspool tsivilisatsiooni ja täis sõdurielu on üle elatud. Tagajärjeks see, et meie klassist on koolis täna 6 inimest, c klassist mingi 7-8, a klassi kohta andmed üldse puuduvad :D
Söön siin nüüd oma NATO pakist alles jäänud halvaad ja üritan võimalikult lühidalt seda super nädalavahetust kirja panna. Alustuseks siis nii palju, et alguses ei tahtnud ma sinna kohe üldse minna, absoluutselt ei kerinud mõte kuskil metsas kopitamisest, tule valvamisest kell 3 öösel ja külmas telgis magamisest keset novembrit aga no praegu teeks vabatahtlikult kõik kohe uuesti ja vabalt isegi kauem.

Reede hommikul trippisime Kristinaga Egle-taksoga kooli oma suurte kottidega, paaris tunnis sai ka oldud, aga koguaeg oli jubeee närv sees, üldse keskenduda ei suutnud ja eriti halb oli kaks tundi kirjandit kirjutada nii, et mõtted olid ainult sellel metsal. Kell 2 saime siis lõpuks oma varustuse kätte, pakkisime asjad kuidagi vaevaliselt seljakotti ümber ja hakkas meie tripp peale. Algselt oleks pidanud 2km jalgsi sidepataljoni kõndima, aga sellest sai sujuvalt tänu kellelegi(?) umbes 3-4km ehk me tegime haigee ringi. Selg oli nii valus lõpuks, sest see seljakott oma raudasjadega tõmbas õlad täiega taha ja selja meganõgusaks. Kohale jõudes jagati meid neljaks rühmaks, igaüks sai oma jaoülema. Me sattusime Kristina, Johanna, Agnese ja veel igast inimestega rühma nr 4 ja meie jaoülemaks sai õppur Lepind. Võib öelda, et meil vedas – parim rühm, parima ülemaga.
Saime oma varustused kuhugi ruumi ära panna, nimed jakkidele kleebitud ja õhtu jätkus riviõppega. Marssisime pooleks ennast ümber selle kasarmu, harjutasime pöördeid, joondumist(mida me lõpuni päris selgeks ei saanud), valvel ja vabaltseisangut jne. Hiljem saime kiita ka, parima paigalmarsiga rühm. Mhm, kari andekaid olime ilmselgelt.
Peale õhtusööki jätkus see nali siseruumides ehk meile hakati voodi tegemist õpetama. Alguses mõtlesime küll, et no mismõttes, et kes siis voodit teha ei oska, aga no see asi on ikka vabsjee teadus omaette. Kõik need voltimised ja mispidi õmblused peavad olema ja kust kui palju ruumi peab jätma jne. Saime siis esimesel korral lahkelt 6 minutit, et voodid ära teha, no ei õnnestunud. Siis oli 20 sekundit, et kogu voodi jälle laiali tõmmata ja kahe linaga kompanii peal olla. Järgmisel korral saime 5 ja pool minutit. Mkm, ka pool minutit kiiremini ei saanud me hakkama. Kordus taaskord “Teil on 20 sekundit, et olla kahe linaga kompanii peal. AEG LÄHEB KÄIMA NÜÜD!” by õppur Lepind. Taaskord kogu voodipesu lendas ja saime kolmanda võimaluse ja 5 minutit. Selle ajaga jõudsin kõige kaugemale, mõlemad linad ja tekk said enamvähem voodisse. Kolmas kord jäi ka viimaseks, meil läks tunduvalt paremini, kui mõnel teisel rühmal, kes ikka 5-6 korda voodeid tegi. Sellele järgnes õhtune hügieen, kohustuslik AK ja kompanii koristus, milles me ilmselgelt taaskord sakkisime. Lausa nii palju, et öörahu tuli umbes pool tundi edasi lükata ja kui me lõpuks vooditesse jõudsime, siis jätkus juttu veel umbes tunniks ajaks ja nii möödus mu esimene öö max 6 unetunniga aga noo iga paari tunni tagant ärkasin üles, vaatasin paanikas kella, et palju mul veel magada on ja siis jäin uuesti magama.

5:57 oli mul äratus, sain vaevalt riidesse kui mingi jõhker vilistamine oli ja “ÄRATUS, TEIL ON MINUT AEGA, ET OLLA KOMPANII PEAL”. Suht uimas olime veel kõik ja no taaskord feilisime. :D Siis jooksutati meid õue ja väike hommikuvõimlemine. Peale seda oli jahe dušš maailmaparim asi, siis sõduri hommikusöök ja varustuse pakkimine ja kümnest hakkasime metsa sõitma. Nii imelik oli – selleks ajaks kui ma tavaliselt laupäeviti ärkan, olime me juba ma ei tea mis kõik ära teinud. Ahjaa, alates laupäeva hommikust hakkasin ma meie jaoülemalt küünte pärast KOGUAEG puid alla saama. Iga tegevus, mis minule määratud oli, lõppes või algas umbes lausega: “Õppur Hirvelaan vaatab, et küünt ära ei murra”. Tegelt endal oli ka huumor ja pühapäeval tagasi sõites sain ta oma kümne terve küünega paika panna! Millele järgnes lause: “Tegid ka üldse seal metsas midagi või?”
Kohale jõudes leidsime oma rühmale kaks telgiplatsi ja panime oma telgid üles, megarahule jäime ja meie jaoülem ka kiitis, et väga hästi olime hakkama saanud. Saime oma 24h toidupakid kätte ja sõime lõunat. Siis viidi meid tsipa sügavamale metsa, õpetati lahinguvõtteid, formatsioone jms. Lepind tutvustas meile oma varustust ka, ja andekas rühm nr 4, nagu me oleme, mõtles välja, miks nende telkmantelid Bibi’deks kutsutakse.
Laagrisse tagasi jõudes oli mingi maun välja mõelnud, et paneme terve rühma ikka ühte telki ja jagame telgid täiesti teistmoodi ära kui alguses, ehk me jäime oma kahest megahästi püstitatud ja cämotud telgist ilma, need said hoopis rühmad 1 ja 2, me saime mingi mõttetu ja lohaka logu. Vingusime mis me vingusime, asjad jäid nii. Nojah, kolisime siis sinna ümber ja leppisime olukorraga. Selleks hetkeks oli õues juba pimedaks läinud, niiet suht huumor oli kuskil pimedas metsaall kogu varustust ühest kohast teise vedada.
Siis oli aeg õhtusööki kokata, rühmad löödi veel omakorda pooleks ja rühmast nr 4 said rühmad 4.1 ja 4.2. No meie 4.1 oli reaalne DREAM TEAM – mina, Johanna, Agnes, Cornelia, Jan, Kaur ja Joosep. Kokkasime seal ja tegime ühe megaluks õhtusöögi valmis. Õhtu lõppes ühe mõnusa ühise lõkke ääres istumisega, kus meie rühmaülemad oma ajateenistuse kogemusi jagasid ja igast jutte rääkisid. Mingi hetk hakkas küll silm juba kinni vajuma ja megaraske oli ärkvel püsida – kell oli siis vaevalt 11. Tegelt mul oli juba kell 6 õhtul uni. :D
Kolisime siis oma telkidesse, kus algas ahjuvalve paika panemine. Lepind suutis seda umbes 3-4 korda uuesti kirjutada ja lehti välja rebida ja siis veel uuesti kirjutada ja arvutada ja paika panna ehk me tegime seda umbes tund aega kokku. Lõpuks jäi mulle kella 3st-4ni ahjuvalve meestes ehk instruktorite telgis. Esimesed tund aega ehk siis 00st-1ni me lihtsalt panime hullu seal telgis, rääkisime ja naersime oma rühmaga, nautisime oma uut õpitud kaitseväe slängi ja kellelgi und polnud. Edasi läksid mu unetunnid lihtsalt selle peale, et pidevalt valved ja patrullid vahetusid, koguaeg mingi siiberdamine käis seal telgis ja nii ma und ei saanudki. Jube kiiresti sai kell 3 ja ma liikusingi meestesse. Alguses põdesin täiega, et äkki jään seal magama või kustutan kogemata ahju ära või olen nsm saamatu, aga ei, lõpuks passisin isegi oma ajast üle täiesti unetult. Sealt ära tulles rääkisin veel Siimu, Ole ja mingi rahvaga lõkkeplatsil juttu, kes oma patrulli just lõpetasid või alustasid ja lõpuks eskortis Siim mu viisakalt enda telki. Seal rääkisin veel Cornelia ja Janiga juttu, kes kaks tundi pidid ahjuvalves olema ja kokkuvõtlikult jäi mu uneaeg siis selle öö jooksul umbes ühe tunni peale ehk ma sain magada 6st-7ni hommikul.

Oeh, jubepikaks see postitus juba läinud. Teen nüüd veel lühidalt. Peale hommikusööki, kella 9 ajal hakkas orienteerumine, mille meie 4.1 rühm oleks megalebokalt kinni pannud, kui me poleks otsustanud lõigata ja kuhugi sohu sattuda. Oleks pidanud kuulama oma tarku instruktoreid, kes ütlesid, et mitte kunagi ärge lõigake, kui see kaardi peal võimalik tundub, te lõpetate soos – no kui täppi saab minna? Aga kokkuvõttes jäime me teiseks ja saime uhked olla enda üle. Sellele järgnes telkide kokkupanek, laagriplatsi korrastamine, kiire lõuna ja asjade pakkimine. Varustuse kontroll ja lõpuks uuesti bussidesse. Kogu tee rääkisime siis Johanna ja oma rühmaülemaga juttu, jagasime muljeid jne. Uuesti pataljonis, hooldasime veel mingit varustus ja nagu ma hiljem kuulsin, lootis Lepind ka siis veel, et ehk mul õnnestub mõni küüs murda. Aga ei :D Viimane rivistus ja fantastilise rühma nr 4 pilt sai ka tehtud ning lõpuks marssisime viimase “Vazaaak, vazaaak, vazaaak parem vazaaak” saatel minema bussidesse.

Laagri kokkuvõteks võib öelda, et me omandasime täiesti uue sõnavara, jäime oma jaoülemale rummikoksid sisse ja saime megalaheda kogemuse. Nii oleks kahetsenud, kui oleks minemata jätnud.